Cem Boyner: Bu ülkede sabah uyandığınızda ne olacağı belli değil

Ticari Gayrimenkul Geliştirme Şirketi ECE, 25. Yılını Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde Kutladı

Türkiye ve Avrupa piyasalarında faaliyet gösteren ticari gayrimenkul geliştirme yönetimi ve danışmanlık şirketi ECE, Türkiye’deki 25. yılını 14. Perakende ve Gayrimenkul Zirvesi’nde coşkuyla kutladı. Zirvede Boyner Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, Türkiye perakende sektörünün geçmişten geleceğine dönüşümü konusunda önemli açıklamalarda bulundu.

Boyner, Türkiye’de faaliyet gösteren işletmeler için artık kur, faiz, kira ve ücret gibi temel maliyet kalemlerinin tahmin edilemez bir hal aldığını vurgulayarak, bu giderlerin kontrolünün kendilerinin dışında olduğunu belirtti.

Cem Boyner: Müşteriyle Kurulan İlişki Başarıyı Getiriyor

Cem Boyner, iş hayatına başladığı döneme ve Boyner grubun sektördeki konumuna ilişkin bilgiler verirken, şunları söyledi: “Perakende sektöründeki ilk deneyimim Osmanbey’deki mağazamızda yaşandı. Küçük yaşta ürünleri askıya asarak işe başladım. Ancak müşterilerle ilişki kurmaktan çekiniyordum. Bir müşteri bir cekete bakarken uzaktan babamın sesini duydum, ‘Oğlum, o ceket sen kımıldamazsan kendi kendini satmaz’ dedi. Aile olarak 80-85 yıllık bir perakende geçmişimiz var. Başından beri müşteri odaklı çalışıyoruz. İki gözümüz varsa biri ürün ve hizmette, diğeri müşteride olmalı.” şeklinde konuştu.

Boyner, işletmelerin en önemli 4 giderinin kur, faiz, ücretler ve kira olduğunu belirtirken, bu unsurların kontrolünün ellerinde olmadığının altını çizdi. “Kur, faiz, ücret ve kira gibi ana faktörler artık çantada keklik değil.” diyen Boyner, belirsizliklere dikkat çekti.

Cem Boyner: Belirsizlikle Başa Çıkmak İçin Müşteriyle İşbirliği Şart

Belirsizliklerden bahseden Boyner, “Hiçbir şeyi kestiremezsin bu ülkede. Şartlar sonsuza kadar zorlanmalı, müşteriyle işbirliği yapılmalı ve yaratıcı çözümler sunulmalıdır. Bir sorun karşısında beklemek yerine harekete geçmeliyiz. Kontrolümüz dışındaki unsurlara karşı müşteriyle birlikte hareket etmeliyiz.” şeklinde konuştu.

ECE Marketplaces CEO’su Joanna Fisher da zirvede “Ticari Gayrimenkulün Geleceğini Şekillendirmek” başlıklı bir konuşma yaptı. Fisher, Türkiye’deki yüksek enflasyonun sektör üzerindeki etkilerine değinerek belirsizliğin temel gündem maddesi olduğunu vurguladı.

Joanna Fisher: Belirsizlik Ortamında İstikrar Şart

Fisher, “Enflasyonun azalması olumludur ancak tüketicilerin geleceğe bakış açısını etkileyen belirsizlikler vardır. Tüketiciler, geleceği göremedikleri için harcamalarını kısıtlamaktadır. Perakende ve gayrimenkul sektörü istikrarlı ve pozitif bir ortama ihtiyaç duymaktadır.” değerlendirmesinde bulundu.

Related Posts

İşsizlik Nisan ayında arttı

TÜİK’in açıkladığı verilere göre, 15 ve daha yukarı yaştaki kişilerde işsiz sayısı 2025 yılı Nisan ayında bir önceki aya göre 203 bin kişi artarak 3 milyon 63 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 0,6 puan artarak %8,6 seviyesinde gerçekleşti. İşsizlik …

Konya’yı küresel üs haline getiriyor

Dünyanın önde gelen hızlı tüketim ürünleri şirketlerinden Unilever, Türkiye’deki yatırımlarını genişletiyor.

Brezilya ekonomisi rüzgarı arkasına Aldı

Brezilya para birimi real, dolara karşı değer kazanarak 5.65 seviyesine yükseldi ve 13 Mayıs itibarıyla son 8 ayın zirvesi olan 5.6 seviyelerine yaklaştı. Bu yükselişte Brezilya Merkez Bankası’nın sıkı para politikası kararlılığı ile ABD ile gelişen …

Çin ve Rusya Ay’da nükleer santral kurma yarışında

Santral, önerilen Uluslararası Ay Araştırma İstasyonu’nun (ILRS) bir parçası olacak ve Ay’ın uzun vadeli keşfine olanak sağlayacak enerjiyi sağlayacak. MLIS, Gateway ismiyle yörüngede bir ay uzay istasyonu kurmayı planlayan ABD öncülüğündeki Artemis …

TÜİK açıkladı: Dış ticaret açığı nisanda 21 ayın zirvesinde!

Nisan ayına ilişkin dış ticaret verileri açıklandı. İhracat ve ithalatta artış yaşanırken, dış ticaret açığında da yükseliş kaydedildi. Ocak-nisan dönemine ait rakamlar genel eğilimi ortaya koydu.

E-ticaret devi Bakanlıktan onayı aldı, dünyaya açılıyor

Ticaret Bakanlığı tarafından verilen yetkiyle E-İhracat Konsorsiyumu Statüsü kazanan Hepsiburada, yerli satıcıların ürünlerini dünya pazarlarına taşımak amacıyla kapsamlı bir e-ihracat girişimi başlattı. Yeni kazanılan bu statü sayesinde şirket …