Ford’da sorunlar bitmiyor: Yıl başından bu yana 40 kez geri çağırma başlattı

Ford’un Geri Çağırma Kampanyaları Devam Ediyor

Yılın ilk çeyreği sona ererken, Ford’un geri çağırma çalışmaları hız kesmeden devam ediyor gibi görünüyor.

Amerikan otomobil devi, 1 Ocak ile 18 Nisan 2025 tarihleri arasında en az 40 farklı geri çağırma kampanyasını başlattı.

Son yapılan açıklamaya göre 123,611 aracı etkileyen fren sorunu da dikkate alındığında, Ford bu yıl ortalama olarak her 2.7 günde bir yeni bir geri çağırma duyurusu yapıyor.

Ancak bu yoğun geri çağırmalara rağmen, durumun Ford açısından geçmiş yıllara göre daha olumlu olduğu belirtiliyor.

ETKİLENEN ARAÇ SAYISINDA AZALMA

Geri çağırma duyuruları art arda gelmeye devam ederken, toplam araç sayısında dikkate değer bir azalma görülüyor.

Ford, bu yıl başından bu yana toplam 1,235,235 aracı geri çağırırken, geçen yılın aynı döneminde bu sayı yaklaşık 1 milyon daha fazlaydı.

Amerika Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) verilerine göre yapılan incelemede, Ford’un bu yılki geri çağırmalarının neredeyse yarısının 1,000’den az aracı etkilediği ortaya çıktı.

Hatta 5 geri çağırma kampanyasının 100’den az aracı kapsadığı belirtiliyor; bunlardan biri ise, daha önceki bir geri çağırma sürecinde yüklenen hatalı yazılımı düzeltmek amacıyla sadece 2 adet 2021 model Maverick için gerçekleştirildi.

FORD’DA SORUNLAR DEVAM EDİYOR

Bu 21 geri çağırma denetimi bir yana, Ford hem toplam geri çağırma sayısı hem de etkilenen araç sayısı açısından (Amerika pazarı için) diğer tüm otomobil üreticilerinden önde yer alıyor.

Yıl başından bu yana Volkswagen 12, General Motors 9, Honda ve Stellantis ise 8’er geri çağırmayı raporladı.

Etkilenen araç sayısında da Ford, 1.2 milyon adedi aşan rakamla lider konumda. Tesla ikinci sırada yer alırken (661,810), Volkswagen (346,401), Toyota (317,359) ve Honda (316,489) ise Ford’u takip eden diğer markalar olarak sıralanıyor.

Related Posts

SoundCloud’un yapay zekâ hamlesi tepki topladı

SoundCloud, Şubat 2024’te kullanım koşullarını sessizce güncelleyerek kullanıcıların yüklediği içeriklerin yapay zekâ modellerinin eğitimi için kullanılabileceğini belirtti. Ancak platform, sanatçı içeriklerinin henüz bu amaçla kullanılmadığını …

Dolandırıcılığa karşı “çoklu kimlik doğrulaması” tavsiyesi

Dolandırıcılık olaylarına karşı cep telefonundaki banka ve benzeri uygulamalarda kullanılabilen çoklu kimlik doğrulamasının, yaşanabilecek parola kırılma durumlarında etkili korunma yöntemi olduğu belirtildi.

Yapay zeka asistanı Gemini’ye doğrudan erişim genişletildi

Samsung, Galaxy A Serisi’nin bazı modellerinde, tek tuşla Google’ın yapay zeka (A) destekli asistanı Gemini’ye doğrudan erişimi genişletti.

Netflix kalan son interaktif içeriklerini platformdan kaldırıyor

Netflix, Black Mirror: Bandersnatch gibi interaktif içeriklerini kaldırmaya başladı. 12 Mayıs’tan sonra bu içerikleri platformdan izlemek mümkün olmayacak.

WhatsApp kullanıcılarına mesaj gönderdi: Yeni özellik tanımlandı

Dünyaca ünlü anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp’tan kullanıcılarına müzikli yenilik. Artık ruh halinizi yansıtan şarkılarla durum güncellemesi yapmak mümkün hale geldi.

WhatsApp’tan gelen o mesajlara sakın tıklamayın: Bilişim uzmanından kritik uyarı

Türkiye Bilişim Derneği (TBD) Başkanı Kenan Altınsaat, vatandaşların elektronik posta (e-posta) veya WhatsApp üzerinden kendilerine ulaşan hatırlatma veya reklam linklerine doğrudan gitmek yerine, kendi internet tarayıcılarını kullanmalarının daha doğru olacağını bildirdi.