Sırt ve Bel Ağrılarından Kurtulmak İçin Deneyebileceğiniz 8 Egzersiz Hareketi

Uzun çalışma saatleri, günlük işlerin telaşı veya sağlık problemlerinden dolayı pek çok insanda sırt ve bel ağrıları meydana gelmiş olabilir. Doğru egzersizleri yaparak bu ağrıları en aza indirmek isterseniz detaylar için içeriğimize ?

1. Sfenks duruşu

Sırt ve bel ağrıları için en ideal hareketlerden biri olan sfenks duruşu, omurga ve kalçalarınızı güçlendirirken göğüs ve karın bölgenizi de esnetir. Bu hareketi özellikle sabah kalktığınızda en az 5 dakika bu pozisyonda kalacak şekilde yaparsanız gün içinde farkı hissedebilirsiniz.

2. Balasana

Bilindik bir yoga pozisyonu olan balasana, özellikle boyun ve sırt bölgesini gevşetmek için ideal bir harekettir. Bu pozisyonda en az 5 dakika boyunca kalarak tüm sırt kaslarınızı gevşetebilirsiniz.

3. Kedi / inek duruşu

Özellikle bel bölgesinde oluşan ağrılar için oldukça etkili olan bu hareket ile aynı zamanda sırt ve boyun bölgenizi de esnetmiş olursunuz. Her bir pozisyonda en az 5 dakika durarak yapabilirsiniz.

4. Hamstring esnetme hareketi

Bir bacağınızı yerde dümdüz bırakın (dümdüz yapamıyorsanız bükebilirsiniz) diğer bacağınızı ise yukarı kaldırarak esnetebildiğiniz kadar esnetin. Bu hareket bel bölgesinde oluşan ağrılar için en etkili egzersizlerden biridir.

5. Çift diz hareketi

Yere uzanıp, dizlerinizi göğsünüze çekerek yapabileceğiniz ve özellikle sırt bölgeniz için etkili olacak bu hareketi tek sette 20 – 30 saniye boyunca yapabilirsiniz.

6. Psoas hareketi

Bu pozisyonda her bacak için birer dakika kalarak bel ağrılarınızı azaltabilirsiniz.

7. Kurbağa pozu

Özellikle sırt ve boyun bölgesi için etkili olan bu hareketi yapmak için dizlerinizi bükün ve ayaklarınızı kaldırarak karşıya doğru bakın. Bu hareketi en az 30 saniye boyunca yapın.

8. Üçgen duruş

Bel bölgesi için daha etkili olan bu hareketi yapmak için bacaklarınızı, omuz genişliğinden daha fazla olacak şekilde açın ve dizlerinizi bükmeden tek kolunuz havada tek kolunuz ayak bileğinize değecek şekilde eğilin. Hareketi her bir bacak için 30 saniye boyunca tekrarlayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir