Latin Amerika’da “pembe dalga” geriliyor: Bölgede siyasi dengeler değişiyor
Kolombiya’da milliyetçi sağcı avukat Abelardo De La Espriella’nın cumhurbaşkanlığı seçimini ilk sonuçlara göre kazanması, Latin Amerika’da son dönemde güçlenen sağa kayışın yeni halkası olarak değerlendirildi. Siyasete yeni giren De La Espriella’nın zaferi, ülkede sert güvenlik politikalarının, piyasa yanlısı ekonomi programının ve ABD ile daha yakın ilişkilerin öne çıkacağı yeni bir dönemin işareti olarak görülüyor. Kolombiya’nın ardından Peru’da da muhafazakâr Keiko Fujimori’nin, 7 Haziran’da yapılan ikinci tur seçimde çok dar farkla önde olduğu belirtiliyor. Kolombiya ve Peru’daki sonuçlar, son dönemde sağcı liderlerin iktidara geldiği Arjantin, Şili, Ekvador, Bolivya ve Panama’daki siyasi tabloyla birlikte değerlendiriliyor. Bu gelişmeler, 2020’li yılların başında Latin Amerika’da…